Miak kinek tok!

Posted: August 28, 2009 in Coretan Ramadhan

Assalamualikum warahmatullahaiwabarakatuh…

selamat menunaikan ibadah puasa ktk org semua… aku ada cerita cikit pasal bulan puasa tok n oleh miak knk tok time bulan  posa… baruk jak terjadi tek…

mcm tok cita nya… aku tek g anta kwn aku ke aport… nolong bah, kedong bulan puasa… mun sik puasa pun aku nolong juak… hehehe… nak dijadikan cerita masa aku balit ke opis dr aport ya, aku berenti lah kat trafik lite… ya lah aku tetuleh keta sebelah aku… ya Allah, miak kita eh… org melayu… nang mcm org kebuluran mkn dlm keta… sik noleh gik kiri kanan… aku syak nya meli McD ya kat aport, tapau n mkn dlm keta ya… 3 org cdak nya… nang berebut skali jak nak sorang ya mkn, nak d blakang ilek2 minum aik… ngeleng palak aku nangga…

ada lah dlm 30 saat aku merati cdak ya, alu nya perasan n noleh… yah! tauk malu tersipu sipu… merah muka… tapi go head juak mkn ya… hurrmmm… mun cermin keta tek tinted itam sik nampak sik juak apa, tok sik… nang ala2 akuarium eh.. jelas terpampang muka cdak nya… ala2 nangga tv…

mun sik posa pun cover2 lah mkn ya… hormati juak org yg puasa…

betapok2 mkn kdk ya bkn n nipu org konon mdh dirik posa pasya, tp sebenarnya ktk org nipu dirik ktk org pun… huhuhu… mcm2 jak owh… ada cita aku post agik k…

adios…🙂

Comments
  1. Cptshah.com says:

    biasa la tue..
    da kantoi puasa..
    serba salah la tue..
    tp x tahan cara dorang makan..
    lg buat malu je kalo orang bukan melayu atau islam tgk..
    ish ish ish..

Leave a Reply

