Earth Hour 2009

Posted: April 1, 2009 in Cerita Aku...

2236235817_8c65da822d

Date : 28 March 2009

Time : 8.30 pm – 9.30 pm

Weekend ya tek seluroh dunia menyokong kempen “earth hour” bagi mengurangkan pemanasan bumi akibat kesan haba penggunaan elektrik di dunia… dengan SWITCHING OFF LIGHTS FOR ONE HOUR – EARTH HOUR.

kita d Malaysia pun turut sama menyokong kempen tok sebagai tanda sayangkn dunia dan mengurangkan pemanasan global yg semakin meningkat knk tok…

aku ngan famili aku pun turut support kempen tok…

kol 8 kdk ya kmk org dinner d rumah, aku ingat famili aku sik lalek glak pasal earth hour tek, dlm kol 8.20 mcm ya kakak aku dah bisin2 nyuroh standby off lampu… tedah, maka mak gik mkan… huhuhu… cepat2 lah mak aku ngabis nasik nya… ” mak gik makan tok, tunggu lok… bong kempang ati gilak…” kata mak aku sambil tersenyum… tetak aku nengar… sharp 8.30 pm semua lampu d tutup!!! aku terus g keluar rumah… Jiran aku pun tutup lampu juak.. best eh.. tp TV still on sebab bapak g nangga berita n kol 9 ada akademi fantasia! huhuhu…

Malam ya aku g nangga af rumah zul ngan epi, kol 8.45pm kmk 2 bertolak ke rumah zul… dpt juak nangga suasana mlm time earth hour… wpun sik semua yg padamkan lampu tp perbezaan nya nampak lah… byk juak rumah yg off lampu… rindok nangga…

harap benda tok d sambut tiap2 taun d malaysia!!!! sekurang2 nya kita dpt membantu mengurangkan pemanasan global n sekaligus mengurangkan menggunakan bekalan elektrik…

sayangi bumi kita!!!

adios!

Leave a Reply

