Air Bah…

Posted: January 13, 2009 in Cerita Aku...

Samekom…

seperti biasa cuaca ujong n awal taun sik menentu… hujang lebat sepanjang hari n kadang2 berhari-hari sik berenti… fenomena biasa di “hometown ” aku b4 taun baru cina…

Start pada 9 hingga 11 januari ya tek, ujan nang non stop… mak aku dah bingung sebab byk kain baju sik kerin… menar juak owh, kita tok tauk makey pasya tikam dlm mesin… kerin kah sik kesin sikda kita nak gago… tedah org tua…  panas ada tp sekejap jak… tp apa2 pun kita mesti bersyukur…

Wpun pun ujan aku gagah juak nak bejalan.. sempat pegi berurut, mkn steamboat n g nangga wayang indah on saturday ya tek.. huhuhu…TIREN, Mati Kelmarin nama cita tangga ku huhuhu.. antu campor lucu.. hehehe..

Mlm ya aku tek berambeh lah tdo umah kwn aku, 3 org kmk org… sejok, nyaman tdo tek… bangun2 jam dah kol 12 tghari… ujan gik lepat juak, tangga jak kat market kat matang dah tenggelam… ney lah cdak nak bebeli sayur… jaik ati nangga… balit lah aku tek ke rumah..

huhuhu… rupa2nya jeraya pun tenggelam juak… ada tiga area jalan yg aku terpaksa redah… tawakal ajak lah.. yg aku kesian ada sebuah keta toyota lamak stuck tengah2 jln tempat banjir ya… pemandu n penumpang semua gik dlm keta… nak kuar ari ujan, takut keta masok aik juak… tedah cdak nya…

dah sampey depan simpang umah aku… aduh.. rupa2nya jln dpn rumah aku dah jd mcm sungei… huhuhu…

11012009 apa pendapat ktk org… huhuhu… kuredah juak lah… takut juak aku keta aku alu mati tengah aik ya…

on monday… memang dah d jangka air nait n banjir disesetengah kawasan rendah… mujur jar area umah aku (matang) banjir time ujan jak… turunlah aku keja mcm biasa pagi marek (12/01/09)… awal aku turun sebab takut jam… 7.00 am aku dah beratur d jln.. dlm semeter jak keta bergerak ya pun sekejap2.. bayangkan berapa lamak aku stuck dlm jam ya… nasib aku tok sik cepat nak moha.. huhuhu…

aku k jln gitak, tp sik dpt guna jeraya kat kubah sia sebab banjir.. aku makey jeraya semarak tempus ke round a bout PJ.. tp malang, sik dpt lalu jln satok sia… jam tahap gaban… traffic suroh kmk org k jln atas, k tol utk ke pasar… ktk org bygkan berapa jauh aku musin nak ke pasar… bebelit2 jak jeraya… dahlah kaki kepak nehan cluch sepanjang jam tek… sabar jak lah… aku lekat dlm jam dekat nak 2 hours… guest what? aku masok opis kol 10.. huhuhu… nasib bait boss aku paham.

tok pic kebanjiran d kch time aku blt keja… huhuhu… tedah bah…

Comments
  1. feera says:

    byk gik tpt banjir nak kan..
    tpt ktk ya ka??

  2. zaidiord says:

    aok.. bayk gik tempat banjir…
    area kmk kat jln jak kenak.. alhamdulillah umah mek sik masok air…🙂

Leave a Reply

