Nasi Lelapan

Posted: March 19, 2009 in Makan Place

Mun d Kch tok kita pemos ngan ayam penyek nak? Di Miri ada Nasi Lelapan… Ayam penyek pun ada org gelar lelapan juak… lebih kurang jak rupanya n aku rasa ya benda yg sama jak…. masing2 ada kelebihan n keistimewaan masing2…

Kan lastweek aku d Miri, mun aku di miri aku nang sik kan lepaskan peluang utk menikmati Nasi Lelapan…

14032009_021

Di Miri tok ada beberapa pilihan lelapan

Lelapan Ayam

Lelapan Daging

Lelapan Udang

Lelapan Ikan Tenggiri

Lelalan Ikan Bawal

Lelapan Ikan Kembong

Lelapan Ikan Keli

Apa yg ada pada Nasi Lelapan tok…?

Istimewa nya ialah dr segi ulam ulaman n sambal nya… Sambal lelapan kat miri tok make tomato n belacan… bagi aku nyaman lah… mun kak mkn nang lekat jak bau belacan ya… pedas nya nang berepluh lah mkn… fav aku lelapan tenggiri… menjilat jari…

Mun ayam penyet nya cuma ada ulam sayur kacang, pucuk bandung, ulam raja n kobis… kdg2 ada timun nak?!… Lelapan, nya ada ulam pucok bandung, sayur kacang, kobis, timun, tempe n tauhu. Tempe n tauhu lah beza ayam penyek n lelapan… terliur dah aku tok… hehehe…

Presentation nya sama, make tapak tanah liat ya. Nasi lelapan lebih mahal gik berbanding ayam penyek lah… Lelapan RM 9 ke atas… mun ayam penyek baruk jak Rm 6 ke atas… tp bg aku nang bebaloi lah…

Tp sik semua lelapan d miri nyaman, penah juak aku mkn lelapan d miri yg langsung sik nyaman… mun nak try, mkn kat Restoran Muara. Nak madah location nya aku sik pandey glak. yg aku tauk nya dekat shop house yg tepi laut ya, sik jauh dr CIMB, area banda lah… cgek gik kat area permyjaya.

ktk org try lah k…

:)

Comments
  1. […] Nasi Lelapan March 2009 LikeBe the first to like this post. […]

Leave a Reply

